W każdej firmie ktoś musi prowadzić księgowość. Jest to tak oczywiste, że nieraz nie docenia się znaczenia dobrej obsługi księgowej. Najważniejsi są specjaliści dostosowani kompetencjami do głównych celów firmy, a administrację traktuje się jako pracowników drugiej kategorii. Tymczasem bez dobrej księgowości firma nie ma szans się przebić. Zamieszanie w kwestiach finansowych może zniechęcić potencjalnych kontrahentów i doprowadzić do skarg pracowników, którym pieniądze nie będą wypłacane we właściwym czasie i w odpowiednich kwotach. Wystarczy wyobrazić sobie, co by się działo, gdyby księgowa nie opanowała dobrze programu i wysłała pieniądze nie tam, gdzie należy. Nawet mając najlepszych fachowców w danej branży firma nie zdobędzie zaufania klientów, jeśli nie będzie opierała się na solidnych podstawach finansowych, a wszelkie rozliczenia nie będą przebiegały sprawnie i w dobrej atmosferze. Taka wizja powinna uświadomić szefom, że powinni kłaść duży nacisk na właściwie prowadzenie księgowości. Muszą też docenić pracowników tego działu, a nie traktować ich obecność w firmie jako kosztowną konieczność. Dobra księgowa to skarb, który coraz trudniej znaleźć na rynku pracy. Czasem warto zapłacić więcej takiej fachowej sile, zamiast potem płacić mnóstwo kar i odszkodowań klientom i pracownikom.
Znaczenie solidnej księgowości


[Total: 0 Average: 0/5]