Coraz częściej dostrzega się przerost administracji w placówkach budżetowych i prywatnych. Konieczność sprostania licznym przepisom i formalnym wytycznym sprawia, że trzeba zatrudniać bardzo wielu ludzi odpowiedzialnych za sprawy finansowe. Coraz więcej osób kształci się w fakturowaniu i tego typu zadaniach, bo bez nich trudno wyobrazić sobie znalezienie dobrej pracy biurowej. Najważniejsze okazują się rachunki i faktury, a sama merytoryczna jakość usług firmy nagle schodzi na drugi plan, bo wszyscy dążą tylko do tego, żeby było ekonomicznie i żeby w papierach wszystko się zgadzało. Administracja jest niezbędna, ale nie powinno się dopuszczać do przerostu formy nad treścią. Nadmierna biurokracja zabija kreatywność i chęć do zrobienia czegoś nowego. To, co rewolucyjne, trudno zakwalifikować w kategoriach istniejących kosztów, więc czasem zwyczajnie nie opłaca się wychodzić przed szereg. Księgowość powinna służyć racjonalizacji wydatków, sprawnemu działaniu przedsiębiorstwa i poczuciu bezpieczeństwa klientów i pracowników, a nie zabijaniu oryginalnych pomysłów w zarodku. Administracja ma pomagać, a nie służyć sama sobie i potęgować wrażanie, że bez sterty papierów nie da się niczego osiągnąć i załatwić. Póki co wszystko idzie niestety w stronę nadmiaru biurokracji, a niedomiaru myślenia.
Pieniądze ponad merytoryką


[Total: 0 Average: 0/5]