Nowe warunki na rynku

Nowe warunki na rynku

Chwilowo na świecie panuje kryzys na tyle poważny, że wiele korporacji przeżywa poważny dylemat i musi decydować się na odchudzanie organizacji lub jej poszerzanie w nadziei na szybkie wyjście z dołka. Oczywiście dopasować trzeba do swoich możliwości właściwy plan – nie jest powiedziane, że firmie opłaci się oszczędzać. Często oszczędności oznaczają rezygnowanie z ważnych programów badawczych i szukania innowacyjności, niejednokrotnie zwalnia się najbardziej wartościowych pracowników lub zmniejsza własną aktywność na rynku. I chociaż czasami zaoszczędzone pieniądze pozwalają odsapnąć na rok, to w dłuższej perspektywie takie oszczędności mogą oznaczać stratę do czołówki. Inne marki szukają natomiast wzmocnienia właśnie wtedy, gdy ich biznes ma się najgorzej i analitycy rynkowi przepowiadają dalsze spadki wartości firm. Jeśli komukolwiek udaje się w takich warunkach doinwestować własną działalność i zapracować nad nowymi rozwiązaniami, łatwo odnieść wyraźny sukces właśnie w niedalekiej przyszłości, gdy wszyscy wystartują z czystym kontem do ponownej rynkowej walki. Aby wybrać właściwy scenariusz dla siebie potrzeba nie tylko szeregu raportów i analiz, ale przede wszystkim tego piątego zmysłu, który pewnym właścicielom podpowiada regularnie, jak mają się zachować i w którą stronę planować strategię.

[Total: 1    Average: 5/5]

Comments

comments

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.