
Współcześnie warunki do prowadzenia międzynarodowego biznesu są wyjątkowo niekorzystne. Kryzys finansowy i zadłużenie poszczególnych rynków, wzrastające problemy ekonomiczne rodzin i instytucji państwowych, zadłużenie sektora publicznego – wszystko to sprawia, że nastroje panujące na rynkach są raczej nieciekawe i większość inwestorów albo wycofuje się, albo w milczeniu oczekuje na lepsze czasy. Te oczywiście muszą nadejść zgodnie z cyklem koniunkturalnym, w którym po każdym dnie recesji następuje ponowny wzrost. Najwięcej w okresie recesji wygrać mogą więc te firmy, które pomimo kłopotów nadal zdolne są do inwestowania i poprawiania jakości. Aby pozwolić sobie jednak na zwiększanie nakładów finansowych w dobie kryzysu trzeba mieć niesamowicie pozytywny bilans ekonomiczny i pozycję na rynku, która gwarantuje utrzymanie pozycji lidera w kolejnych sezonach. Często bowiem zbyt aktywne poświęcenie się innowacjom i badaniom prowadzi do chwilowego zagubienia marki w aktualnych wydarzeniach i to odbija się negatywnie na rozpoznawalności firmy a przez to również na jej całej sprzedaży. Umiejętność łączenia badań i dalszego eksponowania swoich premierowych produktów na rynku wymaga odpowiednich pieniędzy oraz kadr, które są w stanie pracować w różnych specjalistycznych sektorach na korzyść całej organizacji.