
Nowoczesny rynek musi radzić sobie z ogromną recesją i przede wszystkim promuje to firmy, które mają wielkie doświadczenie i obecne są na rynku dłużej niż dekadę. Firmy założone w ostatniej dekadzie dwudziestego wieku praktycznie nie mają szansy pamiętać poważniejszego krachu i przyzwyczajone są do okresu prosperity, czyli wzrostu konsumpcji i produkcji, dzięki którym wszystko i wszędzie rozwijało się w błyskawicznym tempie. Przyzwyczajenie się do tego stanu rzeczy było oczywistym błędem i gdy doszło do poważnej recesji, ani społeczeństwa ani politycy czy też bankowcy, nie byli poważnie przygotowani na skalę tych wydarzeń. Kryzys finansowy poważnie uderzył we wszystkie firmy i kraje bez względu na ich majątek i miejsce położenia. Gospodarka globalna to system wielu połączonych organizmów, które nie są w stanie samodzielnie funkcjonować. Jeśli więc z poważnymi kłopotami boryka się jeden kraj, jego partnerzy handlowi również dość szybko zaczynają odczuwać problemy z tego tytułu. Aby więc stworzyć idealne warunki do rozwoju biznesu należy synchronizować i wspierać inicjatywy proekonomiczne na najróżniejszych szczeblach. Nie tylko same firmy muszą zabiegać o poprawianie rynku i podnoszenie jego funkcjonalności. Rolą polityków jest dostarczanie odpowiednich ustaw i norm prawnych, dzięki którym świat finansów będzie uczciwie działał.