Młode firmy na rynku

Młode firmy na rynku

Młode firmy muszą uczyć się o wiele szybciej, niż te obecne na rynkach od dłuższego czasu, albowiem sytuacja rynkowa nie jest dla nich korzystna. W trakcie recesji można oczywiście odnieść sukces i wzmocnić się na tym, że inni słabną, ale giełda nie jest szczególnie otwarta na nowe i małe przedsiębiorstwa w trakcie kryzysu, kiedy to przede wszystkim należy szukać oszczędności. Biznes opierający się wyłącznie na oszczędzaniu nie jest jednak w stanie skutecznie zaprezentować się w dzisiejszym świecie – konieczne jest regularne wydawanie pieniędzy i wprowadzanie ich w obieg, czy to poprzez inwestycje, badania czy przejęcia i licencje. Istnieje wiele sposobów na przetrwanie w trakcie recesji i jednym z nich jest niewątpliwie kupowanie firm mniejszych i słabszych, na skraju ekonomicznego przetrwania, które mają w swoich szeregach nie tylko majątek i kapitał ludzki, ale także przydatne patenty. Niejednokrotnie małe firmy specjalizują się w wąskiej dziedzinie produkcji, jak chociażby nowoczesne hamulce czy systemy nawigacyjne. Dla dużej korporacji motoryzacyjnej o wiele korzystniej jest niejednokrotnie wydać pieniądze na przejęcie całej takiej firmy, aniżeli płacić jej regularnie za wykorzystane licencje w każdym kolejnym modelu samochodu. W dobie kryzysu wyjątkowo łatwo znaleźć można takie słabe rynkowe marki i je wykupić.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.