Ścieżka edukacyjna

Więcej
1 rok 7 miesiąc temu #7337 przez Monkey
Obecnie jestem w ChRL na rocznym stypendium konfucjańskim w Qinhuangdao. Studiuję język chiński na 河北科技师范学院. Uczelnię wybrałem głównie z powodu położenia geograficznego i miłych skojarzeń, wielką renomą się ona nie cieszy. Ze swoimi wynikami z HSK wybór miałem duży, wybrałem ten uniwersytet i jestem z tego bardzo zadowolony.

Bardzo podoba mi się w moim akademiku, a nie wiem jak będzie to wyglądać na innych uniwersytetach. Po przeczytaniu innych wpisów wiem, że bywa różnie. Jako zwykłemu studentowi ze stypendium konfucjańskim przysługuje mi:
1. Duży jednoosobowy pokój z balkonem i wszelkimi przydatnymi meblami(biurko, krzesła, fotel, wielki stół, wielkie łóżko, półki, szafki)
2. Klimatyzacja, ogrzewanie, duża lodówka i bardzo dobre oświetlenie.
3. Łazienka z prysznicem (niezbyt wysoki standard, ale praktyczna)
4. Tuż za drzwiami pokoju mam dużą, wspólną kuchnię z pełnym wyposażeniem. + pralka "na monety"

Wszystko to bez żadnych opłat, niezależnie od zużycia.
Na uczelnię mam jakieś 7 minut piechotą. Na stołówkę 200 metrów, do wyjścia na ulicę jakieś 300 metrów. Ostatecznie uznaję to za idealne warunki do nauki i życia. Dużo chińskich znajomych też mi sprzyja.

Po zdaniu HSK 5 będę mógł tutaj spędzić drugi rok. Podejrzewam, że w tym czasie językowo rozwinę się na tyle, że będę mógł zacząć studia na chińskim uniwersytecie na kierunku bardziej konkretnym. Zastanawiam się nad prawem międzynarodowym, handlem, gdzieś w tę stronę. Chleb ciężki, ale tylko taki lubię. Gdyby ktoś mógł to omówić od strony technicznej byłbym bardzo wdzięczny.