filologia - kultura śródziemnomorska - specjalność chińska UWr

Więcej
2 lata 10 miesiąc temu #6331 przez cigarettesinthetheatre
Witam, od jakiegoś czasu poszukuję informacji na temat specjalności chińskiej na Uniwersytecie Wrocławskim i nie mogę znaleźć nic konkretnego. Są tu może jacyś studenci albo osoby orientujące się w temacie? Zastanawiam się czy studia nastawione są na naukę języka czy bardziej na kulturę? Widziałam program studiów na trzy lata i niby jest 240 godzin nauki jezyka w semestrze, czyli 480 na rok, tylko czy na tych studiach jestem w stanie nauczyć się języka na takim poziomie jak na innych uczelniach? Proszę o odpowiedź :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2 lata 11 godzin temu - 2 lata 11 godzin temu #7006 przez iMischa21
Hej!
Myślę, że mogę pomóc ;) Jestem studentką na drugim roku na tej specjalności. W pierwszym roku PNJCh korzystaliśmy z podręcznika wydawnictwa UAMu Wisławy Szkudlarczyk - Brkić, po jej skończeniu (na razie tylko pierwsza część jest dostępna) podręcznik zależał od kaprysu prowadzącego. W tym roku wykładowcy od języka to jedynie Chinki i to bardzo młode - przyjeżdżają do Wrocławia na stypendium z partnerskiego Uniwersytetu w Xiamen, kadra zmienia się co rok. W tamtym roku mieliśmy jedną polkę prowadzącą zajęcia z gramatyki.
Jestem aktualnie na tym semestrze na wymianie studenckiej w ramach programu MOST na UAMie więc mogę powiedzieć, że jakieś porównanie mam. Na 100% w Poznaniu zajęcia są bardziej intensywne, więcej uwagi poświęca się nauce samego języka, na UWr oprócz zajęć praktycznych jest kilka ciekawych wykładów (np zajęcia z Panią Skowron- Markowską ! cudowne <3), Chinki prowadzą zajęcia w świetny sposób, czasami nawet w formie zabaw lub gier i atmosfera jest jak dla mnie przyjemniejsza. A jeśli komuś zależy by nauczyć się języka to znajdzie sposób, nie ważne gdzie będzie się uczyć.