Jak najlepiej poznać...

Więcej
8 lata 2 miesiąc temu #2255 przez Edyta
Witam serdecznie,

Jestem studentką trzeciego roku, właśnie odbywam praktykę w Chinach. Z braku pieniędzy (ponieważ praktykę mam niepłatną), wybrałam najtańszą opcję pobytu w Chinach, czyli mieszkanie z rodziną Chińską (to jedna z ofert bardzo pomocnej firmy z ktorej aktualnie korzystam) i chciałam powiedzieć, że jest to naprawdę najlepszy sposób na poznanie kultury chińskiej. Tego, co zaobserwowałam mieszkając z rodziną (już od miesiąca), nie da się zaobserować spotykając przechodniów na ulicy, lub chińskich sprzedawców na targach i bazarach. Najciekawszą częścią jednak jest to, że przyjechałam tutaj zupełnie nie znając języka chińskiego. Postanowiłam po prostu odbyć praktykę w Chinach (praktyke mamy obowiązkową, więc trzeba było coś znaleźć w kontkretnym terminie, nie chciałam jednak jechać do Londynu, gdzie tak naprawdę każdy może pojechać kiedy tylko chce, nie chciałam zostać w Polsce... i przyszło mi do głowy, że najlepiej zainwestuję w swoją przyszłość dodając do swojego CV praktykę w Chinach). Dążę do tego, że dzięki mieszkaniu z rodziną Chińską wyłapałam i zapamiętałam wiele chińskich słów, nawet nie zwracając zbyt wielkiej uwagi na uczenie się tego języka. Jeżeli wybieracie się do Chin, do pracy, lub na kurs językowy, szczególnie polecam pobyt w rodzinie. Ochotnikami zwykle są rodziny, które chcą poznać naszą kulturę lub polepszyć poziom języka angielskiego rozmawiając z nowym członkiem rodziny i muszę przyznać, że traktują nas naprawdę jak członków własnej rodizny. Trzeba tylko przyzwyczaić sie do ich warunków życia :) Różnice są naprawdę niesamowite, ale oczywiście wszystko zależy od tego jak się trafi (np. w mojej rodzinie na szczęście jest europejska toaleta ;) (to w sumie jeden z wymogów wcześniej wspomnianej firmy)) Tylko nadal zastanawiam się dlaczego członkowie mojej tymczasowej rodziny nigdy nie zamykają drzwi gdy chcą skorzystać z tej toalety... Chyba nigdy nie poznam odpowied